Based on the book by Stuart Browne, this is the (largely autobiographical) story of Noah Arkwright, a cult director in the indie film world, whose life is on a crash course with Noah steering himself towards his own destruction. Noah's life is one of success and excess. Everything, drink, drugs, girls, fame, that Noah can get his hands on he wolfs down with an insatiable hunger. But he is running towards a brick wall, alcoholism and drug addiction have him firmly in their grasp, but Noah has no interest in acknowledging either until Kirstin, a young alcoholic who has seen the light, manages to convince Noah that he is heading for destruction and sets him on the path to reclaim himself.