Returning to the beaches which have been parts of her life, Varda invents a kind of auto-filmo-documentary. Agnès stages herself among excerpts of her films, images and reportages. She shares with humor and emotion her beginnings as stage photographer, innovative early filmmaker of the French Nouvelle Vague, her life with Jacques Demy, her feminism, her trips to Cuba, China and the USA, her life as independant producer and her family life. A free and curious woman!