A historical thriller with political and police conspiracies, set against the backdrop of the conflicts and disputes between the Alba House and its followers on one side, and the Mendoza House with Antonio Pérez and the princess of Éboli on the other. Easter Monday night in 1578, some hired assassins lie in wait for Juan de Escobedo and kill him.