A motor sports spectacle which leaves a trail of dust. Guided by its coordinates and accompanied by a fading afterimage of the media event, the team sets off on a three-month journey on the route which the rally covers in two weeks. From Paris to Dakar is a film about the possibility of redefining well-traveled paths and the nottoo- distant reality of Africa.