Ex-urbanites Sven and Goran are a married gay couple who relocate to a small town, a village really, to realize their dream of adopting a child. But neither they nor their plan are met with open arms. Some of the villagers are downright hostile, others just do their best to ignore them. But the happy couple are more than willing to soldier on, given the impending arrival. The truly nasty surprise is that the adoption agency, despite a lengthy approval process, cannot find a suitable international baby. Just when everything seems lost, news comes of a local candidate: Patrik, age 1.5. But when Patrik shows up, he is in fact fifteen, criminally delinquent and homophobic.