The story of thirteen-year-old orphan Maria Merryweather, whose sole inheritance from her father is a book. This is no ordinary tome, however – in Maria's hands, its ancient story comes alive. The book chronicles an age-old rivalry between the Merryweather and De Noir families over a set of magical pearls, and as Maria delves into the mysterious tale, she finds herself fantastically entangled in the bitter feud.