In 1955, Sandra Laing was born to two white Afrikaner parents in rural South Africa. But thanks to a genetic throwback, her skin was dark and her hair tightly curled. The government's rigid apartheid system was faced with a serious dilemma. Should Sandra be classified as white or black? For Sandra and her family, the complications ran far deeper.