Moth is freed on parole after spending time in prison on wrongful conviction of murder. Jailed shortly before the Bulgarian communist coup of 1944, he now finds himself in a new and alien world - the totalitarian Sofia of the 60s. His first night of freedom draws the map of a diabolical city full of decaying neighborhoods, gloomy streets and a bizarre parade of characters.