In a picaresque tale worthy of a Henry Fielding novel, this Tom Jones is Jamal, a poor, bright-eyed youth mischievously getting in and out of scrapes with his even more rambunctious older brother, Salim. In a horrifying turn of events, the two youngsters' lives change in front of their eyes when their mother is viciously killed during a riot. Alone, they turn to the streets, becoming “slumdogs.” A ray of sunshine comes into their lives when they befriend another orphan, the feisty young girl Latika, and soon the three are inseparable. Adventure follows as the trio learns to survive the cutthroat life of contemporary India – but at least they have each other. Or do they?