Tom, a young and idealistic journalist, tries to settle down with his girlfriend. But his encounter with Nadia, a young Pakistani refugee, turns his life and his certainties upside down. What’s more, his professional ideals are starting to come up against the harsh reality of modern society and his grandfather has begun his final battle, that of defending the right to die.