A representative of the Polish oligarchy, corrupted by power and wealth, discovers he has a serious heart complaint. He can only be saved by an immediate transplant. He accidentally meets a young man in hospital who has lost his will to live, after becoming unemployed and suffering disappointment in love. So the potential suicide victim is a perfect donor, he just has to be helped in his passage to another life...