This film explores the emptiness experienced when children grow up and leave the family home, suddenly revealing the cracks in a marriage. Leonardo, a successful if somewhat tedious author, behaves like a man on the verge of a middle-age crisis, indulgent towards his neurosis and phobic towards the changes taking place around him. Unlike his wife, Martha, who launches herself into any activity that will take her mind off things, Leonardo prefers introversion. Only when he accepts his situation, including a son-in-law with his own literary ambitions, a daughter who settles in Israel and a wife with an unexpected enthusiasm for social life, can Leonardo find true happiness.