Ion is apparently a normal guy. He gets up in the morning, has breakfast, sorts his things, meets his lawyers. One night he meets a girl at a party. They spend the night together at her flat. His life follows its course uneventfully. A phone call in a phone box; a meeting with a friend; small, unimportant everyday situations. One day he gets into a car with another two people. They drive across the border to France. They spend the night at a couple’s house. The next morning, after a chance meeting in a roadside cafe, they kill two civil guards in plain clothes.