Miracle at St. Anna follows four black soldiers of the all-black 92nd Infantry Division who get trapped near a small Tuscan village on the Gothic Line during the Italian Campaign of World War II after one of them risks his life to save an Italian boy. The story is inspired by the August 1944 Sant'Anna di Stazzema massacre perpetrated by the Waffen-SS in retaliation to Italian partisan activity.