September 1980. Coluche gives a triumphant performance every evening at the Gymnase theatre. The "French people’s favourite comedian" is at the peak of his fame; TV, radio and newspapers can’t get enough of him, and his house is a meeting place for all the country’s stars... Always ready to push his luck a bit further, he decides, for a laugh, to run for French president in the elections. Very quickly, the whole of France is doubled up with laughter, cheering him on and supporting him. The surveys are unbelievable; his ratings soar. And what if this clown ends up being elected President? He himself starts to believe it’s possible...