After 22 years in prison, Widmer, an ex-terrorist from the RAF (Red Army Faction, initially known as the Baader-Meinhof Gang) has been released. With the help of his lawyer he tries to rebuild a life in the anonymity of a large apartment block. His neighbour Valerie displays a mixture of mistrust and fear towards him. A police officer is roaming about and frequents the house, and a few old connections come back to the fore. The man and woman hide a common secret that will reunite them beyond the painful memory and the break with the past.