Nello, a Milanese businessman who has lost his job, finds himself managing a cooperative of former mental patients, relocated after the Italian state closed the country’s psychiatric hospitals under the Basaglia law. A strong believer in the dignity of work, Nello encourages every cooperative member to learn a trade in order to free themselves from their dependence on charity handouts, inventing a role for each of them that is amazingly adapted to their abilities.