A family secret is a ticking time bomb. Albert and Gédéon – former participants in the events of May 1968 – have been together for 30 years and are a totally eccentric "couple". Fundamentally different in character, they’ve shared the same house since the death of Albert’s wife. When Claire, Albert’s daughter, comes to refresh her ideas at the house of her "parents" after two years of complete silence and a few romantic disappointments, she doesn’t find the comfort and support she expects: this unusual family trio see secrets of a "Flower Power" past re-emerge, brought to light by a copper, who’s a really good sleuth as well as a pathetic womaniser...