He’s called Antoine de Maximy and he’s decided to conquer the United States: its endless roads, spectacular landscapes, film myths, huge cities, communities, Hollywood stars and unknowns... From East to West, the travelling cameraman takes to the road. On foot, hitchhiking, by taxi, by bus, by bicycle and even... in a hearse! New York, Miami, New Orleans, Las Vegas... He has his sights set on Hollywood, where he hopes to be invited to spend the night at the house of a female star! On his travels, he meets men and women, and each reveals, without false modesty, a part of themselves. All these portraits paint a picture of the United States that is both touching and surprising.