As kids, Shaun and Daz are inseparable, skipping school, racing bikes, knocking about down by the lake with Katy, Shaun's first love. Full of life, Shaun runs up against an education system that cannot contain him. He is squeezed and eventually spat out, taking Daz down with him as he self-destructs. Twenty years later, Daz is in a wheelchair and has eight weeks to live. Shaun is left to reflect on one gilded summer of love, sex and loyalty that marked the end of his innocence. His memories lead him to track down Katy, in a bid for personal redemption.