Lol can't wait to see all her friends on the first day back in middle school. But after she breaks up with her boyfriend, Arthur, she is heartbroken and only Maël seems to understand her. The only problem is Maël just happens to be Arthur's best friend. In a world of Ipods and MSN, Lol and her friends are feeling their way through tenth grade, speaking a language peppered with text message shortcuts and dodging their often divorced and largely overwhelmed parents. Lol's mom, Anne, after an affair with her ex-husband, is being courted by a police detective. When she "accidentally" reads her teenage daughter's journal, she realizes just how wide the communications gap has grown. In the end, Lol and Anne join forces in an effort to save Maël's musical dream.