Mars & Venus starts where other romantic comedies end: Ida and Mathias have found each other. The young couple now has two young children and demanding jobs. Ida is the ideal woman. She’s still as hot as she was when she was twenty. She is an ambitious architect and loving mum. She takes a great deal of responsibility both at home and at work. It turns out to be far from easy to find time for everything when she gets promoted. Mathias is the ideal man. He’s funny, handsome in a shabby way and a great dad. Unfortunately he’s also a bit sloppy, and never quite seems to finish things he initiates, as renovating the bathroom for example. In addition, he buys a sailing boat without asking for permission… Ida and Mathias live in separate universes as they try to figure out what they really want in life.