Fallen Angels is the second cinema film in the series about the private investigator Varg Veum. A chance meeting with an old class mate takes Varg Veum back in time, for instance to the popular Bergen rock band Angel Anatomy in the late 1980's. Then a murder occurs, and Veum starts unravelling a thread leading him all the way back to his own childhood and adolescence.