Following his father’s death, Denis, an introverted man in his thirties, decides to track down one of his dad’s former travel companions. He travels across France by moped in order to reach the Vétisir valley, near the village of Tramzeygues in the Pyrenees. Confronted with the reality he is trying to escape from, taking refuge in his dreams and silence, he has to face up to people, the memory of his father and himself. Between two worlds, Denis has to emerge from his silence in order to move on.