Like a fish on a dry land, Kristofer is stuck in a dull everyday routine, working as a security guard. He got fired from the freight ship he worked on, when he was caught smuggling alcohol. Faced with money problems, he is tempted to accept the help of his friend, Steingrimur, who manages to pull some strings to get his old job back. He decides to take his chances one last time on a tour to Rotterdam.