A gunshot rings out behind a door in the corridor of a modern apartment building where the Dufour family lives, including father Roger, mother Nadine and their son Laurent. What has happened? Is it a murder, a suicide or an accident? We see events through the eyes of each character in turn, trying to find out what happened that day. A day which begins like most ordinary days in the Dufour family.