Felix is a jinxed lynx healing from his endless accidents at an Animal Recovery Center. He has a rag tag bunch of brave animal friends: Gus a paranoiac chameleon with camouflage problems, Beeetty a goat hooked on extreme sports, Astarté, a hawk with thirst for revenge and Ruppert, an old blind mole. Together with them, Felix must avoid being kidnapped by an unscrupulous hunter hired by a benevolent millionaire. The eccentric old man, Noah, aware of the unstoppable destruction of nature hatches a plan: building a giant ship where he will keep a pair of animals of every endangered species. To help, he recruits Newmann, a cold blooded hunter. But even the most experienced hunter will face endless problems as he tries to capture our animal heroes led by Felix.