On the island of Nissyros, a contract binds the local keeper of the volcano, nicknamed “The Weightlifter”, to Angel, an Athenian producer who plans to stage a song and dance extravaganza in the volcano’s crater. Little by little, Angel’s presence begins to interfere with the life of the Weightlifter who enjoys an idyllic existence with his beloved Margarita in a little house in the volcano’s valley. During the preparations for the extravaganza, the differences between the two men escalate, until finally, in the shadow of an old story told on the island, a fatal accident occurs. Through the darkness, a well-hidden secret is brought to light, and its weight is crushing...