Brilliant scientist Philippe Le Tallec – who has been living in the United States for 15 years – decides to return to France to look after his daughter Eglantine. He hopes to take advantage of this opportunity to forge bonds with the young girl and make up for lost time, but she has other things on her mind than spending time with her father... His trip home looks set to be very different to how he had imagined, and Philippe is totally out of his depth. He decides to do an unlikely rehabilitation training course for fathers in difficulty, led by famous author Jean-Maxence, who has written manuals on all topics...