Desmond and his friends have had enough. They're just not prepared to be terrorised any longer by the ghastly monster that lives in the swamp behind Mr Crocodile's house and that it always coming out to make the lives of the inhabitants of Raspberry Wood unbearable. That is, if he exits; because no one's seen him. But who else could have nicked Desmond's beautifully sun-ripened apples, Bessi Cow's nail-varnish collection, Willie's elecric guitar, Sebastian Hare's boxing gloves and Mrs Crocodile's news CD, Romantic Songs of Solidarity? No, they've had enough of it. They decide to construct a trap: a Swamp Barbarian Trap!