David, a young German soldier, returns after a deployment in Afghanistan. Welcomed home by his girlfriend Kirsten and his friends and family, David, like everyone else he is surrounded by, just wants to see the mission as a successfully completed adventure. But the things he experienced and his own brutal actions have changed him. David is plagued by an inner turmoil that above all gets expressed in relation to his younger brother. As their relationship oscillates between a mere game and violence, the borders become blurred to the point that they slip out of control.