Michele, a soccer scout, combs small-town Italy in search of a “phenom” who can help him solve his economic and existential problems. During a trip to southern Italy, he happens upon Elia, a youngster whose playing talent leaves him dumbstruck, promising to be the solution to all his troubles. The pair heads off for the big city, the world of pro soccer, to deal with arrogant, omnipotent team managers, until they finally get a tryout with a major club...