The story of the girl Winky, who has arrived from China with her mother to join her father, who runs a Chinese restaurant in a small Dutch village on the coast. At school, she learns about the Nordic tradition of Saint Nicholas, a benign old man who gives presents to children at the start of winter. The present Winky would most like for herself is a horse.