Jeanne – an attractive widow – announces her re-marriage to Charles and throws him out of her house, along with his dog. She was his mistress after the death of her husband, who was Charles’ best friend, during their years in the navy. Pregnant by an unknown father, Leïla, the young domestic employee can only offer him her affection and radiant smile. In return, Charles gives her much more. With no financial resources other than a meagre pension, the street awaits Charles and his dog. Nobody holds out their hand to him and his dignity prevents him from holding out his own. And when they find themselves alone on the railway track, does the roar of the approaching train herald the end or the beginning of another life?