Welcome to Timpelbach, an uneventful little village. Well, not entirely uneventful... For several weeks, the children have been playing more and more pranks and bad tricks. The victims are of course other children... but also and above all, the parents. At the end of their tether, the latter decide to leave the village for what they think is a day. But nothing happens as expected: on the way back, they’re taken prisoner by some soldiers. In Timpelbach, this news of a village without parents delights Oscar and his gang of thugs! But this isn’t the case for the few foolhardy ones who instead decide to side with Manfred and Marianne to retake control of the village.