The valley of Arratia in August 1991. Ander, a farmer well into his forties, lives with his sister Arantxa and his old mother in a remote part of rural Basque country. His is a monotonous life filled with nothing but farm work and a job at the local bicycle factory. It won’t be long before Arantxa gets married and leaves home and then Ander will be left to look after their stubborn mother on his own. Then one day Ander has an accident and breaks his leg. His limb will be in a plaster cast for two months. Against his mother’s wishes, the family decides to employ a Peruvian immigrant, José, in order to help out. The arrival of the new farm hand has an influence on interpersonal relationships within the family.