Famous news radio station R2I sends its best duo of reporters – journalist Frank and sound engineer Poussin – to Iraq. Very soon, millions of listeners are following their well-researched, "on-the-spot" reports, reflecting the intensity of the conflict and the difficult survival of the population. The day Frank and Poussin are taken as hostages, a large-scale solidarity movement is organised to secure their release: rallied around the slogan "a euro for our hostages", there is a mass mobilisation of French people. But the major concern for Frank and Poussin, our two very special correspondents, is not really the hostage-taking: their true problem is that they’ve never set foot in Iraq, and the breathless reports that have made them famous are recorded from the Barbes area of Paris.