Mat is a copper in the 13th night division of the criminal police. An indestructible and solitary character, drawn to abysses and haunted by his ghosts, Mat has long given up on the illusion that life is perhaps elsewhere... Until the day his life is turned upside down by a phone call from his old friend Franck, who suggests a plan. THE plan, involving a sordid and easy financial embezzlement, a perfect scheme. So perfect that Mat soon finds himself having to dismantle it, surrounded by four queens who shift from spade to heart, the cogs in a corrupt system that costs the life of his one and only friend.