As if he could sense the coming crises, architect Georg Winter can only be persuaded by the urging of his wife Eva to undertake the journey to the funeral of his mother in the isolated mountain village where he was born. The two grown-up children, Reh and Jan, accompany their parents, unaware that they will be dragged into the mysterious past of their father. In the village Georg runs into Hannah again, his former girlfriend, who lives there with her son. In confrontation with the past the seemingly harmonious façade of the family begins to crumble. Georg’s instinct is to run away, but the village is cut off from the outside world by an avalanche.