Zaid and Kamar are Christians Atrabs and are married. Their happiness as newly weds does not last long though, for soon after the wedding a conflict about the confiscation of Zaid's olive farm and up with him being put in prison for an indefinite period of time. Kamar is a strong and modern woman, and to survive this difficult period, she decides to pick up her love for dancing again and joins a group of traditional Palestinian folk dance despite her family's disapproval. A new choreographer, the Palestinian returnee Kais, joins the dance group and brings a fresh breeze to the group and to Kamar. Her life is thrown into turmoil as she becomes increasingly attached to Kais and is cought between her desire to dance and not braking family and social taboos about the role of a prisoner's wife, while life under occupation rages on...