Guido is a successful author whose latest book has been selected as one of the five finalists for a prestigious literary prize. Caught up in the commitments that this nomination entails, he starts taking swimming lessons, which is something he has wanted to do for some time. At the pool, he meets Giulia, a very attractive woman, especially when she’s in her element: water. A relationship develops between Guido and Giulia, which has a darker side. Giulia is hiding a secret and a mysterious past.