The story of Marta, a middle-aged woman married to a small town doctor. Marta searches for happiness in the arms of a much younger man, Boguś. Their relationship is as innocent and fresh as the smell of the sweet rush that grows in the river where Marta and Boguś swam on their first date. But, just when everything seems to be going well for them, Boguś drowns, entangled in the roots of sweet rush he was trying to pick for Marta.