Inspired by a true story: a few weeks after the death of banker Enrico Cuccia two fools plagued by debts stole the coffin from the cemetery of a small town on the Lake Maggiore where he had been buried in order to ask the family for a ransom. An extortion attempt that arouses the attention even of the secret services and ends in the arrest of the two fools who were even mistaken for terrorists.