Once upon a time there was a little girl name Terezka who loved to hear the story of Red Riding Hood and the big, bad wolf. Every evening her mother would be asked to read this fairy-tale to her, after which she would dream of walking through the grass-green woods wearing a bright red scarf on her head. And so Terezka lived happily with her parents and enjoyed going to kindergarten with her friend, Šimon … But, as is so often with fairy-tales, in real life things sometimes turn out to be not at all as we expect.