František Soukenický works a a psychiatrist, until one of his former affairs destroys his career as a revenge for their break-up. František suddenly finds himself in a situation where he has to start from the very beginning: he loses his job, his wife leaves him for someone else and the roof over his head goes on an extended holiday. And the worst thing is that it's all his fault.