3D animated comical story of the friendship between a young villager named Jemmy, who comes to medieval Prague to make his livelihood, and his constantly babbling Goat. The turn of events comes when Jemmy falls in love with Katy - a street wise girl from Prague. Goat is jelous, raving, and he starts to hate Katy. The humorously-told storyline of love and friendship between a man and an animal blends together with the story of a poor student, Matthias, from the mysterious Faust House. Greed for money and the signing away of Matthias' soul to Devil represent a major contrast to the love and friendship.