Following a nervous breakdown, former skiing ace Jomar Henriksen finds a job as a piste patroller. Once a big name in international freestyle downhill skiing, he has now withdrawn to the snow-covered wastes. Then one day an old friend turns up and all of a sudden he sees a fresh opportunity to put this life behind him and start afresh. The friend tells Jomar that he is the father of a child living in the north of the country.