The sudden death in unexplained circumstances of her young Taiwanese lover, Ai-ling, throws Hamburg artist Sophie Schmitt totally off balance. She travels to Taipei to exhibit a video installation dedicated to Ai-ling. Sophie is approached by a pushy journalist, Mei-li, who takes her on a trip to the famous Taipei night markets and tries to seduce the grieving artist. But Sophie rejects her and returns to Hamburg. Shortly thereafter, Mei-li turns up on Sophie’s doorstep unannounced. Sophie takes her in and falls for her charm. Soon, Sophie realises that Mei-li is secretly investigating Ai-ling’s death. A series of strange happenings follow thick and fast. Then Sophie discovers that Mei-Li neither works for a Taiwanese newspaper, nor has she officially entered Germany. Who, then, is this beautiful and mysterious stranger …?