A film about the state of people who are forced to live their exile as an outer event, but also as an inner destiny. That condition involves several time levels: a lost past, a disturbed present and a future rimmed with hope. In the village of Zara wandering souls are searching for things lost: letters, childhood, parents… Zara lies at the heart of an eternal search for a place of consolation and respite – a search, during which memories and dreams gradually merge into an imagined present.