“The production of food is being exploited more than ever as a means of exerting power”, says “Slow Food” founder Carlo Petrini. The idea behind the meeting of the “Terra Madre” network is to make food, and those who produce it, a focal point of our lives once more. According to the philosophy of the “Slow Food” organisation, food should taste good, be produced in a clean way and fairly traded. In his film, Ermanno Olmi examines whether “Slow Food” has found an ingenious way of solving such global problems as climate change and starvation.